Beautiful Nerdy <body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d3773244011002835472\x26blogName\x3dA+Tale.Story.Fact.Fiction.\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://newnurul.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://newnurul.blogspot.com/\x26vt\x3d-4386973492196124864', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
NHAMIZAHJ
Muse
InstaG
Way Out
Credits
+ follow Dashboard
THANKS FOR BREAKING MY HEART..!~ *ouch*
Friday 13 April 201200:17


Siapa   pernah    jatuh   cinta?   Angkat   tangan! *saya   angkat  tangan*   Hehe…

Siapa   penah  kecewa?  Angkat   tangan!   *kali  nie  pun   saya   angkat   tangan  juga* TT_TT

Kali   nie   saya   nak   share  cerita   pasal   …MY   LOVE   STORY…
*uhuk*  Batuk-batuk   sket.. Heh~ Nie  bukan  cerita   Romeo  dan  Juliet   tau.
Mungkin   sesetengah   orang   suka  dengar   atau   baca   pasal   kisah   cinta   orang   lain.
Dan  mungkin   ada   juga   yang   meluat   sampai   nak   muntah   hijau  kalau   sebut   pasal   topic  nie.

Apa-apa   pun,   saya   nak   share   cerita   nie   supaya  kita   boleh  share   pendapat,   perasaan  dan   pengajaran   berharga   dari   pengalaman  nie. Mungkin   ada   juga   kalangan   pembaca   yang   sedang   frust   menonggeng   gara-gara    cinta.  Takpe!  Meh   kita  baca    ini  cerita.

EPISOD 1
Masa   tue    saya   baru   tingkatan   2.   Saya   pernah   jatuh   cinta  dengan   orang   yang  lebih   dewasa   daripada  saya.   Sayangnya   perasaan   tue   bertahan   Cuma   kurang   dari      sebulan  je. (biasalah,  cinta  monkey). Hehe!
Satu-satunya  kawan   lelaki   saya   masa   tue   adalah   Hamim. Sebab   saya   tak   biasa   kawan   dengan   lelaki.  Masa   hari   raya,  saya   bagi   kad   raya   dengan   semua   kawan   perempuan   dalam   kelas   saya.   Dan  Hamim   satu-satunya    kawan   lelaki   yang   saya   bagi   kad   raya.

Masa    saya   sibuk   dok   bagi   kad   raya,   dia  cakap   dengan   saya…
“SAYA   PUN   MAU   KAD   RAYA   JUGA.”
Eh?  Saya   tidak   sangka   pla   dia    cakap   macam  tue.   Jadi,   hari   esok   tue   juga   saya   bagi   dia  kad   raya.   Hari   tue   dia   senyum   jer. Kadang-kadang   kami    bercerita   sekejap.  Dia   ada   buat  pertunjukan   magik   depan   saya   dan   Nana   tapi  kami   tak   layan   dia   sangat.  Lagipun   masa   tue,   budak   lelaki   dalam   kelas   kami   memang   minat   magik!   Musim   magik   kot..
Masa   saya   sedang   menikmati   kelazatan   coklat   Cadbury   yang   dibeli  dengan   harga  10 sen   satu,   dia   menghulurkan   tangan pastu   cakap, “boleh   bagi   saya   satu   kah?” *loghat  sabahan*
Tanpa  ada   soal-jawab,   saya   bagi saja   lah..
Dan   saya   rasa…
Kali   pertama   saya   jatuh   cinta   ngan   dia   adalah  bila   kami   ada   kerja  kursus   dibengkel. Kami   kena   buat   rak   masing-masing.   Saya   dan  Nana   dalam   satu   kumpulan.    Kami   tidak   terer   sangat   dalam   bab   menggergaji   nie,   so   Hamim   dengan   rela   hati   jadi   tukang   gergaji   tanpa   gaji.   Masa   Hamim   tengah   syok   menggergaji,   dia  kena   panggil  ngan   Cikgu   Marius.   Jadi  masa tue lah    dia   menawarkan   diri  untuk   tolong   kami.

Masa  dia   sedang   menggergaji,   tanpa   saya   sedar   saya   tersenyum   bila   tengok   dia. Belum   pun   sampai   10   minit  menggergaji   dia   minta  excuse  sebab   mata   dia   kena   masuk   habuk.

Tapi   masa   tue   saya   sendiri   tidak   sedar   yang   saya   jatuh   hati   ngan   dia.
Saya    pernah   gelar  dia  CONSTIPATION  atau   maknanya ‘sembelit’.
Pasal   apa?   Sebab   dia   asyik   senyum  je.   Jangan-jangan   masa   kena   sembelit   pun   senyum   jer  kot?  Tapi   saya   tukar   nama   dia   jadi   WARATTE   yang   bermakna   ‘senyum’   dalam   bahasa  Jepun.  Sebab   saya  minat   lagu   HONEY   BEAT   masa   tue.  (^_^)
EPISOD 2     
Mulanya    saya   tak   yakin   yang   saya   jatuh   cinta   ngan   dia.   Masa   Form  3   orang   yang   paling  awal   saya   beritahu   yang   saya   jatuh   cinta   dia  adalah   best   buddy   saya   sejak   kecil, Mas. 

Dia   pun   terkejut   juga   bila   tau   pasal   benda   tue. Yelah.   Sebelum   nie,   cinta   hati   sya   Cuma  Inuyasha  &   Uchiha   Itachi  jer  (watak  manganime).   Lama-kelamaan, satu   kelas   tahu   yang   saya   suka   kat   dia.  Dorang   semua   bagi   sokongan~ (^,^)

Tapi,   bila   Safri   bagitau   yang    Waratte   dah   tau    saya   minat   ngan  dia,   saya   rasa   macam   satu   dunia   nie   menghempap   saya..!   Tapi  Safri  suruh   saya   bertenang   dan   buat   macam   biasa   jer.

EPISOD 3
Setiap kali   saya   jumpa   atau   fikir   pasal   dia,   mesti   hati   saya  berdegup   kencang.  Bila  nampak   senyuman   dia… fuyyoooo!!!      DUNIA   NIE   ANA   YANG   PUNYA! *perumpaannnya lah*
Begitulah   penangannya   jatuh   cinta. Sampai   terciptanya   istilah   (SPA).
Hah?   Apa   bendanya   tue?  Haiwan   yang   dah   pupus  ke?
Bukan lah~  SPA   adalah    singkatan   bagi   Simptom   Penyakit   Angau.
Penyakit    yang    paling   banyak   menyerang   orang.
Satu   hari   saya   ambil   keputusan   untuk   meluahkan   perasaan   ngan   dia.
Saya   tanya   pendapat  Mas   dan   Safri   tapi   dorang   membantah.  Takut   nanti   saya   pula   yang   frust   menonggeng.  Tapi,   saya   tetap   kuatkan   hati,   jadi   dorang   setuju   nak   tolong   saya. *peace!*  Safri   kata   saya   patut   ikut   stail   Hinata   masa   meluahkan   perasaan.. Hehe!
Tapi…
Saya   betul-betul   berdebar. Rasa  macam  jantung   nie   nak   meletup!
EPISOD 4
Hari   tue   pun   dah   tiba. Masa   saya   dan  Mas   sampai   di   kelas,   kebetulan     Cuma  Hamim   dan  Waratte   saja   dalam   kelas.
Saya   rasa   masanya   dah   tiba.  Mungkin   pada   masa   itu   adalah   masa   yang   tepat   bagi    saya   untuk   meluahkan   perasaan   saya   ngan   dia.

“Kau   kenal   kah   siapa   Waratte?”
“Hah? Tidak lah..” ( sebenarnya   dia   tau..)
“ Kau   lah  si  Waratte.. Saya   suka  sama  kau. Tapi  harap-harap   kita   masih  bleh  berkawan walaupun   kau   tau   saya   suka   kau.”
*loghat  Sabah*
Mas   dan Hamim   jadi   saksi   masa  tue!  Lebar   betul   senyuman  dorang! Waratte   terus   jadi  merah   padam   dan   tunduk. Malu   tak   terkata  kot… hihi!!
Sejak   hari  tue,   dia   malu-malu   kucing  ngan   saya. XD
Tapi   ada   satu   hari   tue,  kami   terpilih   untuk  ujian   lisan Bahasa  Arab.  Ntah   kenapa  hari   tue  dia   telefon   saya   dan   tanya, “Boleh   kah   saya   pinjam  buku   nota  Arab  kau?  Nanti  saya pi   rumah kau.”
Saya   cakap ‘boleh’   dan  bila   letak   telefon.. Saya   boleh   rasa   betapa   hangatnya   pipi   saya   masa   tue!
Bila   dia   tunggu   di   luar,   saya   pun   keluar   kejap   untuk   bagi   dia   buku   bahasa   Arab    sambil   buat    penerangan  mana   satu   part   yang   patut   dia       hafal. 
Bila   dia   renung   saya..
Dia   tinggi   sangat-sangat..
Dan   saya   nie   kira   hobbit  gak..
Hati   saya   cair   sekali   lagi..
Hari   itu   menjadi   hari   paling   bahagia   bagi   saya..
Saat   yang   paling   bahagia juga   bagi   saya   adalah  apabila  masa   pembentangan,   saya   suka   buli   dia  ngan  bagi   soalan   yang   susah-susah  belaka. XP
Masa PMR,   saya   sedang  buat  ulang   kaji   English,   tiba-tiba   dia   duduk   kat   meja   sebelah   pastu   main   cube  sambil   renung  saya  ngan  senyumannya   yang   melebar. Alahai… tak  aman   dibuatnya.
Itu lah  agaknya   sebab   saya  dapat   A  dalam   English   kot. (=,=)”
EPISOD 5
Kami   dah   jadi    pelajar  Form 4.  Kami   masuk  dalam   aliran  sains, tapi   saya   dalam   kelas  4 Analitis   dan   dia   pula   4 Dinamik. Rasa   sedih   juga   bila   terpisah  ngan  dia.. huhu… belum   lagi   campur   ngan   rasa   sedih   berpisah   ngan   classmate   yang   lain.  Hamim   pula   pindah   ke SMESH.
Yang   buat   saya   lebih   sedih   lagi   bila   dia   pindah   pi   sekolah   teknik.
Merana  owh..~
Tapi   lepas   seminggu   kat   sana,  dia   pindah   balik   kat   sekolah   kitorang.
Rasa   happy   sangat!
Dia   tanya, “okaykah  saya   pindah   balik   sini…?”
Saya   main   angguk   kepala   jak   time   tue.
Padahal   happy   giler..~ XD
Tapi   saya   tak   tau   itu   last   time  kami  bercakap. T^T
EPISOD 6
Saya  pernah   bermimpi, masa   tue   saya   turun   dari   kelas   dan  dia   sedang  tunggu   saya  kat  bawah. Bila    saya  lalu   depan   dia, dia  bagi  salam. Saya  jawab  salam  dia   pastu   saya  main  blah   dari   dia   gitu  jer.

Saya   rasa   terhibur   bila   dia   ada   di  sekeliling    saya,  sebab  dia  nie  naturally   funny.
Lagi   pun   saya   mudah   jatuh   cinta   ngan  lelaki   yang   pandai   buat   lawak   dan   pandai   bercerita. Haha..
Saya  ada  beli  keychain  berbentuk   hati   yang terbahagi   dua. Separuh hati  tue  bertulis  WARATTE  saya  bagi  kat   dia. Ntah   dia   masih   simpan   atau   tak.
Tapi  perasaan  tue  mula   pudar   bila   saya  rasa   sakit   hati   jer. Ada  gossip   yang  dia   tengah   syok   dengan   pelajar  Form 3 masa  tue.
Sakitnya  hati.
Kad  raya   yang   saya  bagi   kat   dia  masa Form 3  langsung   dia  tak  hargai.
Tambah   lagi   saya   memang   tak   suka   orang   yang   tak   pandai  menghargai  pemberian   orang   lain.
Lama-kelamaan  perasaan ‘suka’   tue   hilang..
Saya   sudah   tidak   kisah  lagi   pasal   dia..
Dan lepas   tue   saya   jatuh  cinta   dengan  orang   lain   sehingga  lah  akhirnya   saya berkawan  dengan  Encik Kucing a.K.a   my SG..~
Okey.  Memang   sakit   bila  cinta  bertepuk   sebelah   tangan  tapi   itulah   sebabnya  kita   kena   bersederhana   dalam  menyukai  mahupun    membenci seseorang.  Tabahkan   hati   dan   teruskan   tersenyum! (^,^) Jangan  frust    menonggeng!  Tak   comel   langsung,  dowh!
HEY,  YOU!! THANKS   FOR   BREAKING  MY   HEART.   YOU   TAUGHT  ME  HOW   MUCH PAINFUL   WHEN   CLAPPING   WITH   ONE  HAND. AT  LEAST,  I WILL APPRECIATE  ANYONE WHO’S  REALLY  DO  LOVE ME. THANK  YOU..
I’m  happy   with  Encik  Kucing.. (^~^)
Thanks   for reading   such  boring   story. Have  a   great day! *meow*



2 What's Your Comment?