Beautiful Nerdy <body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d3773244011002835472\x26blogName\x3dA+Tale.Story.Fact.Fiction.\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://newnurul.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://newnurul.blogspot.com/\x26vt\x3d-1011411931413868314', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
NHAMIZAHJ
Muse
InstaG
Way Out
Credits
+ follow Dashboard
First Day Of School Contest by Izzul Labiqah
Saturday, 18 January 201404:44


Assalamualaikum!~


Haha~ Dalam banyak-banyak  pengalaman, zaman tadika adalah zaman yang paling best bagi saya. Saya masuk tadika masa umur lima tahun (tahun 1999).  Saya taklah sampai ada tersangkut kepala di kerusi atau apa-apa sewaktu dengannya.


Masa ummi hantar pi tadika masa first day tu, saya dengan penuh 'cool'nya  suruh ummi pulang  sebab saya tak kisah walaupun takda yang menemani. Saya pun tak tau kenapa. Bayangkan budak lelaki paling macho masa tingkatan lima adalah budak tadika yang merengek-rengek tak nak mama dia tinggalkan dia. Tidak kurang ada yang sanggup buang selipar kawan saya kat semak sampai kawan tue terpaksa jalan kaki ayam.


Sebelah berselipar, sebelah berkaki ayam. 



Sadis sungguh. Sampai sekarang dia tak lupa.


Masa first day tue, kami memang reaktif macam nuklear. Macam hyperactive gitu. Tak cukup main di luar, kami main di dalam kelas. Main bubut-bubut  (main kejar-kejar). Terlampau syok main sampai cikgu rotan pun "NO FEELING". 

Ada sorang kawan nie ada rambut lawa. Panjang mengurai pastu ikal mayang keemasan, macam dari salun. Nama dia Wardah, tapi sejak masuk tahun 1 kami dah tak pernah jumpa. terputus hubungan macam tue je.
 :(


Tapi perkara paling saya tak lupa adalah bila kali pertama saya jumpa best buddy saya. Masa tue kami tengah syok main dalam kelas, dalam kesibukan tue ntah kenapa saya terpandang dengan seseorang. Ada sesuatu yang menarik perhatian tentang dia. 


Mata dia besar.
Emm... Lawa, kira macam orang Korea selalu idamkan sampai sanggup buat plastic surgery tu.
Mata bundar, bulu mata lentik menawan.
Mungkin sebab dia berdarah Jawa kot.
Nama dia pun unik,  Mila Karmila.
Lama juga saya renung mata dia yang besar tue sampai dia cakap dengan GARANGnya ngan saya,
"APA TENGOK-TENGOK?"


Hush.  Pulang rumah hari tue, trus saya report ngan ummi.

"Ummi tadikan ada orang mata besar marah saya. Dia bilang (kata), 'apa tengok-tengok?"


Hehehe!~ Tapi siapa sangka kami akan jadi best friend. Memang ada masa kami bergaduh. tak kira salah faham atau pun sebab jealous.
Okay. best friend also can feel jealous, okay?

Di tadika juga saya ada jumpa cik Mas Ayenira. Dia juga adalah best buddy saya sampai sekarang.:D

Sedar tak sedar sudah 14 tahun zaman tadika berlalu. Tahun 2014 nie saya dah masuk 20 tahun. Hmmm..

Me and Mila! :D





0 What's Your Comment?